dinsdag 15 december 2015

Vergadering vrijdag 29 januari 2016!

Vooreerst wil ik de mensen bedanken die op 11 november de nodige tijd vrijmaakten om in Sint Niklaas de eerste voorbereidingen voor de Nationale Bank acties te bespreken.  Tijdens die vergadering werd een nieuwe datum vastgelegd doch aangezien ik op die dag op een meeting in het buitenland zit, was ik genoodzaakt om onze kalender aan te passen.

Vrijdag 29 januari 2016 om 20 uur komen we opnieuw samen op volgend adres:
De Graanmaat
Grote Markt 24
Sint Niklaas

Bedoeling is om op die vergadering de aanwezigheid van de groene petten te coördineren tijdens de jaarlijkse roadshow van de onafhankelijke directeurs van onze Nationale Bank en de eerste afspraken te maken over eventuele acties voor en tijdens de algemene vergadering van de NBB.

In februari en maart zullen de directeurs van de NBB in een zestiental Belgische steden het jaarverslag van de Belgische economie komen voorstellen en dit is voor de privé aandeelhouders van de Bank uiteraard een uitgelezen kans om duidelijk te maken dat zij niet zullen rusten vooraleer er een eerbaar compromis wordt gevonden om een einde te stellen aan het probleem van de jarenlange onteigeningen zonder compensatie.  De voorbije negen jaar heb ik persoonlijk meer dan 80% van al die roadshows bijgewoond en het is de bedoeling dat ik dat tempo ook in 2016 zal trachten aan te houden.

De eerste datum werd ondertussen bekendgemaakt en ik vermoed dat de volledige kalender  in de loop van de komende dagen gepubliceerd zal worden.

Gouverneur Jan Smets zal op maandag 22 februari optreden te Luik.

Mensen die mij willen vergezellen, kunnen zich hiervoor inschrijven via   fofi.liege@nbb.be

Gelet op de tradities vindt de roadshow in Luik enkele dagen na die van Antwerpen plaats zodat we mogen veronderstellen dat de gouverneur in de week van 15 februari in Antwerpen zal passeren.

Op 3 en 4 februari 2016 zal ik bij de Bundesbank in Frankfurt een conferentie bijwonen over het eerste jaar dat de ECB als toezichthouder functioneert.  President Mario Draghi is één van eminente sprekers op die conferentie en van hem zou ik uiteraard willen vernemen wat de ECB vindt van de situatie van de privé aandeelhouders van de beursgenoteerde NBB nu de Bank verplicht wordt om opzettelijk verliezen te creëren om de overheden uit de eurozone van goedkope kredieten te kunnen voorzien.  Naast Draghi zullen er op die conferentie uiteraard tal van andere grote kanonnen hun opwachting maken.  Een uitgelezen kans om het NBB schandaal nogmaals internationaal onder de aandacht te brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten