maandag 27 december 2021

Twitter: Een belangrijke schakel in de dictatoriale ketting.

Voor iedere dictatuur zijn propaganda en censuur levensnoodzakelijke instrumenten en sinds het begin van de Covid19 komedie worden we daar dagelijks mee geconfronteerd.

Op 22 december reageerde ik als volgt op een propaganda Tweet van de Keniaanse overheid en de WGO:

"I am seeing many terrible things happening to vaccinated people.  So, I am not convinced that those not fully tested experimental vaccines are safe.  Moreover it seems that those vaccines are not working, in Israel people are getting their 4th injection.  Why not treat Covid19 patients with HCQ?" 

Enkele minuten later bleek ik geblokkeerd.  Iedereen kon nog wel mijn Twitter account zien doch zelf kon ik mijn account niet meer openen, laat staan volgen wat er op Twitter gebeurde of reageren op Tweets.

Als je geblokkeerd wordt, krijg je twee opties:

  1. Je verwijdert de tweet die men "gevaarlijk" vindt en daarmee beken je dat je een zware overtreding hebt begaan;
  2. Je kan beroep aantekenen.
Ik tekende op een correcte manier en beleefd beroep aan tegen mijn blokkering en na een uur kreeg ik bericht dat mijn beroep verworpen was.  Daar na kreeg ik opnieuw dezelfde opties als hierboven aangegeven.  Ik tekende dus opnieuw beroep aan waarbij ik dit keer aangaf dat er in de wetenschappelijke wereld geen eensgezindheid is over het hele Covid19 gebeuren en dat de toekomst zal duidelijk maken wie het bij het rechte eind heeft.  Ik eindigde mijn beroep met de vraag of een bedrijf als Twitter in zulke materie beter niet neutraal blijft.  Dat is ondertussen vier dagen geleden en sindsdien ontving ik geen teken van leven meer.  Het is dus duidelijk dat je geen keuze hebt, je verwijdert je tweet, waarmee je bekent dat je een fout hebt gemaakt of je blijft geblokkeerd.  Eergisteren sprak ik nog met iemand die al twee maanden in die situatie zit.

Daarom zal ik vanaf vandaag op Twitter braaf blijven, hier en daar wat retweeten, zachte commentaar leveren en voor de belangrijke zaken mijn reactie hier posten.

Het is misschien nuttig dat zoveel mogelijk volgers deze boodschap en de link naar mijn Blog overbrengen op Twitter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten