dinsdag 27 september 2022

"In the midst of a perfect storm!" Carsten Brzenski 26-09-22

Vooraleer over te gaan tot de hoofdschotel even naar de conferentie bij de Nationale Bank gisteren alwaar nogmaals duidelijk bleek dat de mensen, die verantwoordelijk zijn voor de huidige crisis, nog steeds niet begrijpen wat er werkelijk aan de hand is.

Iedereen staart zich blind op de hoge inflatie doch dat is slechts het gevolg van hetgeen de voorbije decennia gebeurde in de monetaire wereld.  De essentie van de huidige crisis is het feit dat overheden en centrale bankiers ons geld waardeloos gemaakt hebben.  Daardoor is een situatie ontstaan waarbij er minstens een devaluatie van 85% nodig is om orde op zaken te stellen.

Dat de  verantwoordelijken voor deze ramp hiervoor niet verantwoordelijk gesteld willen worden, spreekt voor zich en daarom werden twee zondebokken in de strijd gegooid.  Vandaag zijn zij die het geflikt hebben niet langer verantwoordelijk voor wat er gebeurt, het is de schuld van het Covid19 virusje en Putin.  Dat was het fundament waarop de conferentie van gisteren gebouwd was.

In mijn voorgaande post legde ik al uit wat er voorafging aan de huidige crisis en hoe het spel gespeeld werd.  Eerst nog even de korte speech meegeven die ik aan het eind van de conferentie in de groep gooide:

Dames en heren, mijn naam is Erik Geenen en ik ben aandeelhouder van de beursgenoteerde Nationale Bank van België.

Jaren op voorhand voorspelde ik de financiële crisis van 2008;

In 2007 gaf ik aan dat die crisis begonnen was en hoe de overheden en centrale banken zouden reageren als de bom zou ontploffen;

Verder voorspelde ik dat de financiële crisis zou eindigen met een grote oorlog.

Gelet op deze feiten is het misschien nuttig dat U even luistert naar de boodschap die ik U vandaag wil meegeven:

De financiële crisis van 2008 was een crisis van teveel schulden en een rente die te laag was om het risico van die schulden te dekken en deze crisis werd nooit opgelost.  Integendeel, overheden en centrale bankiers maakten het probleem onnoemelijk veel groter door massaal veel meer schulden te creëren en de te lage rente op nul te zetten.  Deze kamikaze acties vernietigden de waarde van ons geld en wij gaan daarvoor de rekening betalen.  De crisis van vandaag is geen nieuwe crisis, het is de laatste fase van de financiële crisis van 2008."

Ik schat dat er ongeveer 300 mensen aanwezig waren op deze conferentie en tijdens de receptie kwamen welgeteld drie mensen om meer uitleg vragen.  Nogmaals een duidelijk illustratie van het feit dat de kudde de realiteit niet wil aanvaarden.  Het feit dat hun pensioen, hun levensverzekering, hun spaarcenten... zullen verpulverd worden, is psychologisch te dramatisch om te verwerken.  Het is comfortabeler om de realiteit te verdringen en te geloven dat het wel in orde zal komen.  Dit is normaal, het is altijd zo geweest en het is de reden waarom het in de eindfase allemaal razendsnel gaat en meer dan 95% van de kudde totaal verrast is.

Houd dit steeds in Uw achterhoofd en maak U niet druk als mensen afwijzend reageren als U hen probeert te waarschuwen voor hetgeen op ons afkomt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten