dinsdag 9 april 2013

De weg naar de overwinning!

Regelmatig krijg ik vragen van mensen die zich afvragen of het niet beter is om wat brutaler te worden of eventueel zelfs geweld te gebruiken tegen de onrechtvaardige willekeur van de onafhankelijke directeurs van de NBB.
Hierop kan ik alleen maar herhalen hetgeen ik ondertussen al ontelbare keren gezegd heb: de achtbare onafhankelijke directeurs van de NBB zijn vanaf het begin uitgegaan van de veronderstelling dat de strijd van de privé aandeelhouders van de NBB wel een stille dood zou sterven.
Zonder enige twijfel zou dat zonder mij ook het geval geweest zijn.
Zolang privé aandeelhouders van de NBB zonder groene pet naar algemene vergaderingen gaan, zal het inderdaad nog een tijdje duren vooraleer we die machtige mensen op de knieën zullen krijgen. Eendracht maakt nu eenmaal macht en als iedereen het op zijn eigen manier wil opnemen tegen de machtigste mensen in België kom je uiteraard moeilijk vooruit.
Iemand, die gelooft dat we door onbeschoft te gaan doen iets gaan bereiken, kan ik voor de volle honderd procent verzekeren dat ze bij de NBB elke dag gebedsstondes organiseren om te bidden voor het moment dat ik mijn zelfbeheersing zal verliezen.
Als je tegen die machtige mensen begint te schelden of geweld gebruikt, heb je echter op voorhand verloren. Als je ze op een fatsoenlijke manier in het publiek voor schut zet, en daar krijgen we ondertussen ruimschoots de gelegenheid toe, sla je een nagel in hun doodskist.
Trouwens, in die doodskist zitten ondertussen reeds massa's grote nagels en dat raakt die sloebers rechtstreeks in hun hart want ijdelheid is deze mensen, die geloven dat ze geen fouten kunnen maken, niet vreemd.
Als er mensen zijn die zich onbeschoft willen gedragen, moeten ze dat maar doen. Voor mij geen enkel probleem zolang ze maar geen groene pet en de "NBB4EVER" slogan dragen want die groene pet staat symbool voor mijn manier van aanpakken. Ik ben op dat idee gekomen, ik heb het uitgewerkt en ik heb er voor betaald.
De mensen die een andere weg willen bewandelen, kunnen dus gerust een eigen kleur kiezen, er zijn kleuren genoeg. Als er bijvoorbeeld op de algemene vergadering van de NBB een aantal mensen zijn met een gele pet met een ander opschrift dan "NBB4EVER" kunnen die voor mijn part doen wat ze willen aangezien ik me dan, indien nodig, van hen kan distanciëren.
Mensen die een door mij betaalde groene pet dragen, horen zich echter fatsoenlijk te gedragen aangezien ik een heel duidelijke en doordachte strategie heb waaraan ik mij strikt houd en waarvan ik zeker ben dat ze tot resultaten zal leiden.
Dit lijkt mij een heel open, eerlijke en correcte opstelling.
Als iemand het daar niet mee eens is, luister ik uiteraard graag naar zijn of haar argumenten.
HASTA LA VICTORIA SIEMPRE!!!

1 opmerking:

  1. Beste "noshirt" maar "metpet", ik ben blij dit te lezen. Het gedrag van sommige groene petten was carrément onbeschoft en deed de organisatie géén goed.
    Ik vind jouw toon inderdaad ferm en kordaat, maar steeds gegrond. Ben zelf geen Groene Pet, maar vind het als aandeelhouder wel uitermate positief dat jullie bestaan. En ik vind het ook verrijkend dat er verschillende stijlen zijn op de AV. Het belangrijkste is onze stem te laten horen, zeker tegenover het arrogante gedrag van sommige directeurs.
    Afspraak due op 27 mei.

    BeantwoordenVerwijderen