dinsdag 7 januari 2014

Actie Jaak Van Der Gucht

Het is belangrijk dat dit tweede front geopend wordt en de redenering die er achter steekt is volledig correct.

Zoals eerder gezegd, betreur ik het ten zeerste dat we hierover niet eerst overlegd hebben. Vanaf het moment dat ik via de pers op de hoogte kwam van dit initiatief heb ik onmiddellijk bijzonder enthousiast gereageerd. Toen ik de voorwaarden, om deel te nemen aan de actie onder ogen kreeg, heb ik onmiddellijk discreet mijn bezwaren bekendgemaakt en nadien, toen het echt niet meer anders kon, heb ik deze bezwaren klaar en duidelijk op het NBB forum geformuleerd.

Persoonlijk heb ik mijn beslissing reeds jaren geleden gemaakt: ik zal deze strijd niet opgeven vooraleer er een aanvaardbare oplossing komt voor de beroofde privé aandeelhouders van de NBB doch ik ga niet meer, zoals in het verleden, zwijgen als er zaken gebeuren waarmee ik niet volledig akkoord ben.

Ondertussen blijf ik rustig verder werken aan het mobiliseren en sensibiliseren van alle stakeholders in dit dossier: alle burgers van dit land, die het slachtoffer werden van het plunderen van de reserves van de NBB en het feit dat de onafhankelijke directeurs van de NBB slippendragers werden van de Belgische politici; het personeel van de NBB, wiens pensioenreserves gestolen werden, die strategisch onmisbare zetels gesloten zien worden en die hun drukkerij verliezen; en tot slot de privé aandeelhouders van de Bank die op een nietsontziende manier zonder enige compensatie uit hun rechten gezet en vervolgens onteigend werden.

Als de volgende fase van de crisis inzet, zal ik alles op alles zetten om de volkswoede richting de onafhankelijke directeurs van de NBB te kanaliseren aangezien deze mensen, omwille van hun plichtsverzuim, een enorme verantwoordelijkheid torsen voor de crisis die zich momenteel verder aan het ontwikkelen is.

HASTA LA VICTORIA SIEMPRE!!!

Tot de overwinning, voor altijd!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten