zondag 15 januari 2012

Het gefoefel te Hasselt in de Kamer

18/03/2002
KAMER-4E ZITTING VAN DE 50E ZITTINGSPERIODE

Frieda Brepoels (VU&ID): Mijnheer de voorzitter, ik begrijp dat de minister enkel kan antwoorden wat de NMBS haar meedeelt. Toch zou ik de minister willen vragen om dit verder te laten onderzoeken. Ik heb een aantal gegevens waaruit blijkt dat dit geen normale aankoop betreft.
Ik blijf zitten met het enorme prijsverschil dat werd betaald door immo-makelaar aan de Nationale Bank. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de Nationale Bank zich niet heeft gehouden aan een verkoopprijs die in de lijn van de marktprijs ligt.
Het is mij ook helemaal niet duidelijk waarom de NMBS niet rechtstreeks van de Nationale Bank kon kopen aangezien het toch gaat om een open procedure. De betrokken ambtenaar die bevoegd is voor de aankopen in Hasselt ziet dit gebouw vanuit zijn woning staan. Ik kan niet aannemen dat men het niet wist. Ik verneem ook dat het kantoor van de betrokken immo-makelaar pas in december door twee personen werd opgericht. Er zijn vermoedens dat het hier eerder gaat om een constructie met stromannen. Ik zou u willen vragen om dit te laten onderzoeken omdat het gaat om een aankoop met gemeenschapsgeld. Het gaat afgerond over 100 miljoen. Als ik het verschil maak tussen de verkoopprijs, die de Nationale Bank heeft gevraagd aan de immo-makelaar en de 100 miljoen die nu werd betaald, dan had men voor dat geld in alle stations van Limburg de perronaanwijzers en de omroepinstallaties kunnen maken. Het gaat immers om een bedrag van 60 miljoen. Ik zou willen aandringen op een onderzoek want velen begrijpen deze manier van handelen niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten