zondag 15 januari 2012

Machtsmisbruik: Luc Coene anno 1985!

Mieke Van den Berghe (CD&V) in Knack 21-02-07 pagina 18:

“Ik leidde Inbel pas een paar maanden en wou een folder uitgeven over pensioensparen, een initiatief van de ministers Guy Verhofstadt en Mark Eyskens. Mijn uitgangspunt was: ik moet mijn buurvrouw haarfijn uitleggen hoe dat zit en wat het met haar te maken heeft. Geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht om de naam of de foto van de bevoegde ministers in dat boekje af te drukken. Dat was not done en ik wou – dat geef ik toe – heiliger zijn dan de paus. Al snel werd ik op het kabinet van Verhofstadt ontboden. Ik zat daar in de wachtzaal een beetje benepen op een bankje tussen twee palmbomen. Naast mij: kabinetschef Luc Coene, die eiste dat ik toch een foto van zijn minister in dat boekje zou zetten. Ik weigerde beleefd en prompt draaide Verhofstadt, die minister van begroting was, de geldkraan dicht.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten