woensdag 28 mei 2014

Benoeming gouverneur Luc Coene in 2011!

Naar aanleiding van een vraag van een lezer van De Tijd even volgende verduidelijking:

Vier van de acht onafhankelijke directeurs van de NBB werden in februari 2011 herbenoemd door een regering in lopende zaken.  Het betrof: Jan Smets, Marcia De Wachter, Françoise Masai en Jean Hilgers.

Tegelijkertijd werd vice gouverneur Luc Coene bevorderd tot onafhankelijk gouverneur van de NBB terwijl diezelfde Luc Coene in juni 2010 nog publiekelijk opgeroepen had om niet op de N-VA te stemmen. 

Dergelijke belangrijke politieke benoemingen kunnen normaal gezien niet door een regering in lopende zaken geregeld worden en gelet op de politieke machtspositie, die de N-VA toen reeds verworven had, is het absoluut zeker dat deze herbenoemingen en de bevordering van Coene tot gouverneur gebeurden met de zegen van de N-VA.

Mijn vraag, welke compensaties de N-VA voor het goedkeuren (laten passeren) van deze benoemingen ontvangen had, leidde tot mijn liquidatie als lid van de partij waarbij bewust tal van artikelen uit de N-VA statuten genegeerd werden.  Het gedetailleerde verhaal over mijn liquidatie bij de N-VA publiceerde ik enkele weken geleden op deze blog.

Op zulk moment besef je dat de partij haar ziel verkocht had aan de Duivel.

Hopelijk hebben ze bij de N-VA aan de nodige ontsnappingsclausules gedacht.

Tevens hoop ik dat alle N-VA leden en sympathisanten mijn verhaal blijven volgen en dat zij aan de verantwoordelijken van de partij vragen stellen over het waarom van mijn liquidatie en over het feit waarom de partijleiding hierbij bewust haar laars lapte aan haar eigen statuten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten