maandag 24 maart 2014

N-VA en Arco

Via de pers mochten we vernemen dat de N-VA nu toch bereid zou zijn om de Arco aandeelhouders te vergoeden met geld dat de overheid niet heeft. Daarom zond ik vandaag volgende mail naar een N-VA kopstuk:

Beste ,

Op mijn mails van 31 januari en 11 maart jongstleden mocht ik van U nog geen antwoord ontvangen.

Vandaag vernam ik via de pers dat de N-VA alsnog bereid zou zijn om de Arco aandeelhouders, die geen enkel recht hebben op een compensatie van de overheid, te vergoeden met geld dat er niet is.

De privé aandeelhouders van de NBB, die al meer dan veertig jaar constant onteigend worden zonder enige compensatie, hebben duidelijk recht op een betere behandeling met centen die wel degelijk bestaan. Daarom zou ik nogmaals willen aandringen op een duidelijk, schriftelijk standpunt van de N-VA. Iets in de aard van:

"Voor de privé aandeelhouders van de NBB zal de N-VA er voor ijveren dat het eerste dividend van 60 frank uit 1850, dat na 163 jaar nog steeds 60 frank bedraagt, zo snel mogelijk aangepast wordt aan de evolutie van de koopkracht."

Zoiets vergt maar enkele minuten, het zou een onrechtvaardige situatie, die al veel te lang aansleept, toch een beetje rechtzetten zonder dat het de belastingbetaler ook maar één cent kost.

Met vertrouwen zie ik Uw antwoord tegemoet.

Met vriendelijke groeten,

xxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten