zaterdag 16 augustus 2014

Het stond in de sterren geschreven!

Ik zal nogmaals herhalen hetgeen ik reeds verschillende jaren zeg en hetgeen in de sterren geschreven staat sinds Verhofstadt & co onze monopolie-elektriciteitsproducent verkochten aan een Frans staatsbedrijf:

We hebben ons in een positie gewerkt waarbij we het risico lopen op een totale black-out, we zijn er de voorbije jaren trouwens verschillende keren onwaarschijnlijk dichtbij geweest.  Ingeval van een totale black-out zal in het gunstigste scenario iedereen binnen de 72 uur terug elektriciteit hebben.  In het slechtste geval duurt het een week of twee. Sinds Suez in augustus 2005 bekendmaakte dat het Electrabel voor 100% ging binnenhalen, heb ik over alle belangrijke elementen in dit dossier gelijk gekregen: de kerncentrales, de distributietarieven, de roerende voorheffing op de Suez aandelen, het gouden aandeel van Verhofstadt enzovoort.  Sedert 2010 houd ik rekening met black-outs, wellicht krijg ik daaromtrent deze winter gelijk!

De meeste van deze zaken heb ik uitgebreid toegelicht in mijn pleidooien voor het Hof van Beroep te Brussel.  Als enige Belg heb ik jaren aan een stuk gevochten in de rechtbank tegen de onverantwoorde overname van Electrabel door Suez en de belachelijk lage prijs die het gevolg was van de onrealistische sluiting van onze kerncentrales door Verhofstadt & co.

Het Hof van Beroep gaf mij over gans de lijn gelijk met uitzondering van mijn stelling dat het Hof van Beroep bevoegd was om een hogere prijs op te leggen.  Daarvoor stapte ik naar het Hof van Cassatie waar ik gelijk kreeg zodat ik de zaak tegen Suez kan heropenen.  Ik ben echter niet langer bereid om helemaal alleen de kosten te dragen voor deze verschrikkelijk dure procedure.

Ondertussen vallen alle Belgische journalisten vandaag uit de lucht.  Hetgeen negen jaar geleden al duidelijk had moeten zijn, beginnen ze nu stilaan door te krijgen.

1 opmerking:

  1. Al gedacht aan crowdsourcing via een FB-groep? Wat is het budget voor dergelijke zaak?

    BeantwoordenVerwijderen