dinsdag 19 mei 2020

Eerste reactie op schijnvertoning van gisteren!

Geachte mevrouw,
Geachte heer,

Met adembenemende verbazing heb ik gisteren de antwoorden op de vragen van de aandeelhouders van de NBB doorgenomen.  Ik had eerlijk gezegd het ergste verwacht doch dit overstijgt iedere vorm van surrealiteit.

Een algemene vergadering zonder aandeelhouders achter gesloten deuren  en vervolgens afkomen met een afgrijselijke miskenning van het vraagrecht van de aandeelhouders is volgens mij een brug te ver en dit zal wellicht nooit de bedoeling van de wetgever geweest zijn om zo'n belangrijke vergaderingen achter gesloten deuren te laten plaatsvinden.  Je zou eerder het tegenovergestelde verwachten, meer respect voor het vraagrecht en duidelijke antwoorden op eenvoudige vragen.

Voor wat betreft de opmerking over de ondertekening van de notulen:
Ik heb volmacht gegeven aan de gouverneur om in mijn naam te stemmen en alle noodzakelijke daden te stellen op de algemene vergadering van 18 mei 2020 doch niet om de notulen te ondertekenen op een andere datum.  Indien ik niet in de mogelijkheid word gesteld om de notulen op een Corona-vriendelijke manier te ondertekenen dan wens ik in ieder geval een aantal uitermate belangrijke opmerkingen te laten aanhechten aan het belachelijke verhaaltje dat gisteren op de website van de NBB gepubliceerd werd.


Met vriendelijke groeten,

Erik Geenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten